Vyberte stránku

Máte obchod, vzorkovnu, pořádáte prodejní akce nebo se jich účastníte? Zjistěte v článku, co jsou POP a POS materiály a na která místa propagační materiály umístit, aby si jich procházející zákazníci všimli.

Co jsou POP a POS materiály a kde je najdete?

POP a POS materiály slouží k prezentaci zboží v místě nákupu (POP) a prodeje (POS). Jsou to materiály, které mají za úkol zaujmout zákazníka a podpořit prodej produktu nebo služby. Zákazníka informují o novinkách, slevách, akčním zboží, doplňkových službách.

Reklamní POP/POS stojany a propagační materiály najdete v prodejně, supermarketu, nákupním centru, hobbymarketu i na veletrhu.

Jedná se například o:

  • infolišty, regálové stoppery,
  • držáky vzorků,
  • magnetické POS stojánky a držáky,
  • kovové nebo kartonové stojany,
  • držáky a stojánky na letáky, brožurky,
  • paletový ostrov,
  • textové LED displeje,
  • vymezovače prostoru.

Propagačních materiálů a možností jejich využítí je mnoho.

6 tipů, jak a kam v obchodě umístit propagační POS a POP držáky

1) Reklamní POP/POS stojany by měly být dobře viditelné a přístupné. Do úzké uličky není vhodné umístit velký stojan, aby zákazníka neobtěžoval při nákupu. To samé platí i naopak. Malý propagační držák ve velkém prostoru zanikne a zákazník jej snadno přehlédne.

2) Propagační stojany je ideální umístit na místa, kudy prochází nejvíce zákazníků nebo kde se nejdéle zdržují.

3) Na kovový regál do úrovně infolišty přichyťte regálové stoppery na magnetickém držáku s klipem. Stoppery jsou sytě barevné cedulky, které vyčnívají z regálu. Zákazníka mají informovat o akcích a novinkách.

Magnetický držák s klipem.
Magnetický držák s klipem.

Pokud vás zajímá, co na magnetických držácích prezentovat, přečtěte si 10 tipů, jak POS, POP a promo magnetické držáky pomáhají zákazníkům.

4) Podle marketérů není vhodné propagační materiály umísťovat u vstupu prodejny až do její první třetiny. Proč? Zákazníci se zde teprve na nákup připravují a nejsou k propagačním materiálům ještě tolik vnímaví.

5) Zřejmě jste z hypermarketu znáte velký barevný kartonový stojan s čokoládami před uličkou se sladkostmi. Kam umístit stojan s podobným zbožím? Paletový ostrov s pracími prostředky postavte před uličku s drogistickým zbožím, stojan s brambůrky k regálu s alkoholem, stojánek na grilovací koření do zóny maso-uzeniny a držák s olivovým olejem do oddělení zeleniny.

6) Upoutávky na slevy a novinky připevněte na magnetický držák, který umístíte na začátek nebo do první poloviny regálu, sekce. Pokud by byly až na konci, je možné, že zákazník už bude mít v košíku jiné zboží a nebude je chtít nahradit jiným.

Čtěte dál magnetický blog Magnetik.cz a získejte další tipy pro své podnikání.

Mohou se vám hodit i další tipy, jak silné magnety využít v propagaci a prezentaci.